INFORMACIÓ COODINADORA D’AFA DE GRÀCIA

Des de la Coordinadora d’AFAS/AMPAS de les escoles públiques de Gràcia, tornem a protestar per la manca d’organització i previsió de qüestions de vital importància per poder començar al setembre el curs amb les següents garanties:

• Dret fonamental a l’educació.

• Seguretat de les professores, personal de les escoles, nenes i nens, i famílies.

Per aquests motius, exigim al Departament d’Educació i al Consorci d’Educació de Barcelona que proporcionin respostes clares i concretes a les demandes compartides des de les escoles públiques en la menor brevetat possible. Aquestes exigències són:

● ÀMBIT DE PERSONAL

Exigim que el Departament garanteixi les substitucions de tot el personal des del primer dia (mestres, TEI’s, vetlladors, PAS, monitors…)

Exigim que el Departament garanteixi professorat suficient en tots els centres per tal de preservar l’educació presencial i de qualitat per a tot l’alumnat.

● ÀMBIT ORGANITZATIU

Exigim que el Departament aporti informació concreta, unificada i àgil respecte tasques com l’organització complexa d’especialitats, reforços, extraescolars i menjador.

Exigim que la informació del Departament es vinculi pels canals pertinents, tot evitant que les direccions se n’assabentin per rodes de premsa.

Exigim que la informació del Departament sigui concreta per tal de no donar falses expectatives a les famílies a través dels mitjans de comunicació.

Exigim que les administracions públiques garanteixin espais públics suficients dels quals puguin disposar els centres per tal de preservar l’educació presencial de tot l’alumnat.

● ÀMBIT DE NETEJA

Exigim recursos com papereres, gels, sabons, mampares i estris de desinfecció per garantir la seguretat del personal i alumnes.

Exigim que el Departament garanteixi el personal necessari per a realitzar les tasques de neteja i desinfecció.

Exigim que el Departament especifiqui a qui pertany la responsabilitat de desinfectar els espais i materials comuns.

● ÀMBIT DE RECURSOS

Exigim que el Departament posi a disposició de les escoles i les famílies recursos digitals, segurs i auditables, i analògics per tal de garantir que tots els infants puguin tenir les eines per fer el seguiment en cas de confinament, i evitar la bretxa digital i l’exclusió de l’alumnat més vulnerable.

● ÀMBIT D’INCLUSIÓ

Exigim que el Departament ampliï el número d’hores de personal especialitzat i de suport i de vetlladores per tal de garantir la inclusió amb voluntat real i pressupost, en aquest moment més que mai.

Les diversitats queden totalment desateses, deixant fora al 15% de l’alumnat i obligant les famílies a plantejar-se la escolarizació a casa, vulnerant de manera molt flagrant i sistemàtica el seu dret fonamental a l’educació.

Exigim que el Departament no tanqui aules d’acollida per als infants que ho necessiten.

● ÀMBIT PEDAGÒGIC

Exigim que el Departament aporti mesures concretes per l’acompanyament emocional de l’alumnat i per adaptar les metodologies i projectes pedagògics davant les noves circumstàncies.

Cal veure l’impacte de totes les mesures de seguretat i prevenció en els projectes educatius dels centres, ja que moltes d’aquestes instruccions no són compatibles amb l’organització pedagògica de les escoles.

Visió de les famílies i centres educatius de les escoles públiques de Gràcia:

Lamentem des de fa molts mesos que tota la comunitat educativa hagi d’escoltar a través de la premsa un Departament que dona respostes i instruccions totalment insuficients, genèriques, incongruents i impossibles de complir i que no van acompanyades de dotació pressupostària.

A més, veiem un Departament totalment superat per la situació, que sistemàticament promet mesures (contractació de personal i dotació pressupostària) irrisòries i totalment insuficients. Ja fa massa mesos que la resposta de l’Administració és que s’hi està treballant, però sense proporcionar mesures concretes i que sovint arriben tard.

Els documents públics facilitats recentment a les Direccions, que pretenen ser aclaridors, són en realitat un catàleg de qüestions que queden sense resoldre. S’exigeix a les direccions que elaborin uns protocols d’obertura del curs que no es poden fer de manera acurada perquè desconeixen qüestions bàsiques com amb quins mitjans personals i materials poden comptar.

És per això que exigim que des del Departament i el Consorci es proporcionin immediatament les respostes i directrius necessàries, i de forma clara i completa, perquè les escoles puguin organitzar-se i les famílies puguem disposar ja de la informació, respectant així el nostre dret de saber com i de quina manera les nostres filles i fills iniciaran el curs al setembre.

Aquestes són qüestions bàsiques d’organització que a data d’avui han d’estar resoltes per poder garantir un inici de curs presencial, inclusiu i segur. És inadmissible que a aquestes alçades de l’estiu, i amb l’inici de curs a sobre, encara no haguem obtingut respostes clares.

Finalment, no podem deixar de constatar que aquesta crisi sanitària i social ha posat de manifest un cop més la manca de recursos, inversió i infraestructures destinada a l’educació pública en els últims anys. Per tant, exigim que es reverteixi l’infrafinançament per tal de garantir el dret a l’educació de tot l’alumnat en condicions d’igualtat i no discriminació.

Des de la Coordinadora d’AFAS/AMPAS de les escoles públiques de Gràcia exigim solucions o dimissions.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s