Menjador

15 d’abril: Xerrada online sobre l’alimentació saludable!

Imprimir

RECORDEU!!!

Aquest dijous a les 18:30h xerrada online a càrrec de la dietista nutricionista de Tresmes!

Perquè és important conèixer els criteris que es segueixen en l’elaboració dels menús de l’escola, entendre quins son els motius pels quals els criteris son aquests i no uns altres, i acompanyar l’educació nutricional dels nostres infants…

US HI ESPEREM!!!

Us enviarem l’enllaç de connexió a la xerrada el mateix dijous.

COMISSIÓ DE MENJADOR
AFA ESCOLA PAU CASALS GRÀCIA
Providència,134-142
08024 – Barcelona

INFORMACIÓ PROTECCIÓ DE DADES. Responsable: AFA ESCOLA PAU CASALS GRÀCIA (G58298357)

L’informem que les seves dades identificatives i les contingudes en els correus electrònics i fitxers adjunts poden ser incorporades a les nostres bases de dades amb la finalitat de mantenir relacions professionals i/o comercials i, que seran conservades mentre es mantingui la relació. Si ho desitja, pot exercir el seu dret a accedir, rectificar i suprimir les seves dades i d’altres reconeguts normativament dirigint-se al correu emissor o a AFAPAUCASALSGRACIA.

Aquest missatge i qualsevol document que porti adjunt, si s’escau, pot ser confidencial i destinat únicament a la persona o entitat a qui ha estat enviat.

CURS 2020-21

  • MARÇ 2021:

revista-saludable-20-2nt

L’Agència de Salut Pública de Barcelona ens ha fet arribar un material relacionat amb la promoció de l’alimentació saludable, coincidint amb que aquest any Barcelona és la capital mundial de l’alimentació sostenible. Creiem que és molt interessant i que ajuda a entendre algunes coses dels menús que s’ofereixen a l’escola.

A més a més, us informem que estem organitzant una xerrada sobre aquesta temàtica i que esperem poder-vos-la oferir molt aviat.

Esperem que aquesta informació sigui del vostre interès.

CARTELL_Petits canvis_ASPB_040321_AAFF

Piramide ASPB_3

Petits canvis_aspb-040321_AAFF_Página_1Petits canvis_aspb-040321_AAFF_Página_2

  • FEBRER 2021:Ens trobem ja en el segon semestre d’aquest curs tant peculiar i la nova empresa de menjador ja ha agafat el pols a l’escola. Des de la Comissió de menjador volem agrair tots els correus de suport rebuts vers el canvi en la gestió de migdia, i, tot i que encara queda molt per fer, veiem que la nova empresa ha sigut capaç en poc temps d’encaixar perfectament al Pau Casals, i des del propi equip de monitoratge i AFA així ens ho han fet arribar.

Així que, amb moltes ganes de seguir millorant, us volem traslladar novetats respecte a la gestió del servei de menjador.

En primer lloc, informar-vos que hem creat dos formularis per a la tramesa dels avisos, els quals pensem que seran una eina molt útil i ens facilitaran la tasca comunicativa. Per una banda, un formulari per a les notificacions d’absentisme, i per l’altra, un formulari per a sol·licitar l’opció de pícnic en sortides de tot el dia. Aquests formularis són accessibles des d’aquest correu i des del blog de l’AFA (https://ampapauca.wordpress.com/).

En segon lloc, us comuniquem que a partir del mes vinent es retornarà l’import corresponent a l’àpat des del primer dia d’absència. Per això, caldrà que aviseu abans de les 9:30h, per mitjà del formulari que us hem indicat. En cas contrari, es retornarà l’import a partir del dia següent a la comunicació, si l’absència és de més d’un dia.

A més a més, us volem informar que, també a partir del mes vinent, es podrà retornar el total de l’import del servei en cas de confinament de grup (si és confinament d’un alumne, seria el supòsit d’absència), sempre que s’opti per no recollir el menjar a l’escola. En aquest cas, es cobrarà només la part corresponent a l’àpat.

Per últim, us adjuntem a aquest correu un document informatiu sobre el servei de menjador que recull aquests i altres aspectes relacionats amb el servei i que esperem que us siguin d’ajuda en cas de dubtes. Aquest document també el podreu trobar al blog de l’AFA.

La Comissió seguim treballant per aconseguir un millor servei de l’espai de migdia i per això us animem a fer-nos arribar els vostres suggeriments a la nostra bústia: comissio.menjador.pauca@gmail.com

Funcionament menjador_20 21(per descarregar)

  • SETEMBRE 2020: Després d’aquestes primeres setmanes de curs ja us podem explicar millor els canvis que hem hagut de fer per adaptar el temps de migdia a la nova normativa.

    Sentim molt no haver pogut enviar el dossier abans però necessitàvem aquest temps per valorar que el nou funcionament s’ajusta a les necessitats, tant dels infants com del moment.

    Els canvis que s’han pres, han seguit els criteris recomanats pel Departament de Salut i d’Educació i han estat en tot moment consensuats entre l’empresa i la direcció de l’escola i donats per bons per  l’inspector d’educació.

    Igual que a l’hora lectiva, al temps de migdia estem funcionant amb els mateixos grups estables i cada un d’ells té el seu monitor/a referent.

    Per tal de poder respectar la distància entre grups estables a l’hora de dinar, hem hagut de fer canvis pel que fa als espais i els torns (veure quadre de la pàgina final).

    Els espais estan sent ventilats i les taules i cadires del menjador desinfectats. Així com també estem seguint totes les pautes d’higiene i control de temperatura de tot l’equip de migdia.

    En el cas del lleure, hem hagut de trencar amb el concepte de que l’infant escull com passar l’estona d’esbarjo i anar on vulgui.  Per tal de que els grups estables no es barregin, hem dividit el pati de primària pels grups que hi ha. Comptem també amb el gimnàs com espai de lleure.  En el cas del pati d’infantil, es divideix en tres espais per torn.  Fem rotació de manera que els infants estiguin cada dia en un espai diferent.

    Pel que fa al material/jocs, de moment no l’estem utilitzant tot, ja que primer de tot hem volgut adaptar-nos a la nova situació. Cal tenir en compte que tot allò que s’utilitza cal desinfectar-ho posteriorment. La idea és poder anar traient aquest material  per fer més agraït i enriquidor aquest moment d’esbarjo.

    A l’hora ens mantenim atents/es a les noves recomanacions que pugui donar el Departament de Salut i d’Educació i fer els canvis que es requereixin.

    Sabem que no és una situació desitjada per ningú i menys pels infants, per això des de l’equip de migdia hi posem tot l’esforç,  intentant mantenir la nostra essència com a espai de migdia.

    Atentament,

    EQUIP TEMPS DE MIGDIA

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES EI3

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES EI4

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES EI5

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 1r

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 2n

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 3r

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 4t

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 5è

DOSSIER INFORMATIU FAMÍLIES 6è.

CURS 2015-16

En una jornada HISTÒRICA pel que fa a la participació, més de 150 pares i mares, l’equip de monitors al complet i representants de la direcció i del Claustre vam assistir el divendres 30 de gener a la primera junta temàtica que l’AMPA ha organitzat aquest curs. Es tractava d’analitzar i valorar, amb el màxim d’informació possible, el menjador de l’escola i el temps de migdia, un espai que al Pau Casals es viu cada dia entre les 12:30 i les 15 hores i que està gestionat directament per l’AMPA.

Després de les intervencions del president de l’ampa, Artur Arias, de la directora de l’escola, Mari Fe Santín, de la mestra de l’escola i membre de la comissió de menjador, Caro Mas, la coordinadora del menjador, Víssia Fernández i membres d’Aramark que ens van explicar el funcionament del menjador del Pau Casals, es va dur a terme una dinàmica de grup on tots vam poder donar idees i opinar, de la qual properament us farem arribar els resultats!

La tarda va acabar amb un fantàstic TAST d’alguns plats del menjador preparats per la nostra cuinera, la Sílvia.

Aquesta JUNTA TEMÀTICA és una iniciativa de la comissió de menjador i de la junta petita del Pau Casals, que aquest any vol INNOVAR en metodologies de participació per procurar una implicació més alta de tots els membres de la comunitat educativa.

Aquí teniu algunes fotos de la jornada….

48

35     55

39      61

62      63

64      66

67      70

72      91

86       88

84

….i el vídeo de l’Espai de migdia fet per la ocasió:

GRÀCIES PER VENIR!

La comissió de menjador és una comissió mixta, formada per :

  • mares i pares de l’AMPA
  • coordinadora de menjador (Víssia)
  • secretària de l’AMPA (Mònica)
  • una mestra membre del Consell   Escolar (Caro)

La nostra tasca principal es centra en dues àrees:

  • Funció nutritiva: Revisió de menús, manera de cuinar, qualitat de la matèria primera
  • Funció educativa: Fer de l’espai migdia una estona de convivència agradable i d’aprenentatge de bons costums.

 De cara al curs 2014-15 ens plantegem:

Mantenir una quota mensual ajustada de 100€/mensuals com a objectiu prioritari.

Funció nutritiva

  • Seguir supervisant els menús, insistint en la qualitat de la matèria primera.
  • Introducció de nous aliments o formes de cuinar-los.
  • Aquest curs afegirem una proposta per als sopars.

Funció educativa de l’Espai de migdia

  • Fer visible l’espai de migdia com un espai educatiu conjunt amb tota l’escola: monitors, infants, mestres, equip directiu i famílies.
  • Construir l’espai de migdia com un espai relacional important de l’escola.
  • Revisar i definir un espai de migdia familiar i acollidor.

Si esteu interessats en la comissió o voleu posar-vos en contacte amb nosaltres per a qualsevol dubte o suggeriment, ho podeu fer a qualsevol reunió de l’AMPA o a l’adreça electrònica: ampapaucasalsgracia@gmail.com

programació lleure primària web programació lleure infantil web